Kolejny dzień pracy w serwisie RTV i kolejne wyzwanie. Na biurko trafiła Plazma Samsung PS50C7000WY na brak działania od klienta, który wykupił dodatkowe ubezpieczenie, pokrywające koszty naprawy oraz transportu po okresie gwarancji producenta. Pogwarancyjna ochrona sprzętów, zapewnia pokrycie kosztów naprawy urządzeń nawet z transportem do serwisu. Sprzęt elektroniczny można ubezpieczyć np. w PZU , WARTA czy Mondial Assistance, a w przypadku zakupu urządzeń w sieci Media Markt, jest możliwość wykupienia usługi Gwarancja Plus bezpośrednio w sklepie.
Na początek ściągamy tylną obudowę, w tym modelu, przykręcona jest garścią śrub więc troche to nam zajęło pomimo, że korzystamy z wkrętarki. Zabieramy się za pomiar zasilacza, płyty głównej, logik, invertera. Po sprawdzeniu napięć, podaniu kilku dodatkowych, umożliwiających uruchomienie płyty głównej okazało się że uszkodzeniu uległ moduł sterowania matrycy. Teraz wystarczyło jedynie sprawdzić stan magazynowy, znaleźć płytę i założyć. Telewizor został naprawiony, przetestowany i w tym samym dniu wieczorem, odwieziony do klienta.
Czy możemy wykonać naprawę w domu u klienta? Jak najbardziej możemy i staramy się nie zabierać urządzeń, ale pewnych usterek nie jesteśmy w stanie zdiagnozować u klienta z prostej przyczyny. Po pierwsze w mieszkaniu nie ma na to warunków, po drugie nie jesteśmy w stanie zabrać ze sobą wszystkich potrzebnych urządzeń do diagnozowania, po trzecie nie zawsze da się naprawić moduł z powodu braku części zamiennych, po czwarte nie zawsze mamy potrzebne części czy płyty na magazynie. Jest jeszcze jeden powód, gdyby wszyscy technicy zaczęli jeździć do klientów, nie byłoby czasu na naprawę urządzeń, które codziennie trafiają do naszego serwisu. A dzięki temu, że telewizor odbierzemy od klienta jest duża szansa na naprawę i odwiezienie w tym samym dniu, a w przypadku kiedy nie mamy części i musimy je zamówić, mamy na to warunki, żeby telewizor przeczekał w bezpiecznym miejscu, na realizację zamówienia.