Montaż lampy ostrzegawczej Dacia Dokker

Kolejny dzień w firmie Limes w Krakowie, dzisiaj montowaliśmy belkę ostrzegawczą LZN-LF2x4MD3 na samochodzie Dacia Dokker dla Straży Miejskiej z Brzeska. Lampa została wyposażona w światła LED, 2 moduły po 4 komplety z trzema Ledami każdy, halogeny doświetlające z lewej i prawej strony lampy oraz podświetlenie napisu STRAŻ MIEJSKA, generator dzwiękowy GES110, głośnik SA135 będzie zamontowany pod maską samochodu. Oprócz tego w zderzaku, a dokładnie w grillu zderzaka będą zamontowane niebieskie światła LED MS-6.

Zabieramy się do pracy. W pierwszej kolejności montujemy lampę na relingach dachowych, ustawiamy ją tak, aby kable wychodziły na stronę kierowcy. Kable będą wchodziły do samochodu pod uszczelką drzwi przesuwnych później pod podsufitką następnie po przednim słupku pod maskę samochodu i w miejsce, gdzie będzie zamontowany generator sygnałów dźwiękowych i świetlnych.

Teraz kiedy mamy przeciągnięte kable z lampy, bierzemy się za montaż głośnika oraz lamp LED w przednim zderzaku Dacii. Żeby to zrobić, musimy ściągnąć zderzak, jest zbyt mało miejsca, żeby swobodnie wykonać montaż głośnika i lamp. Żeby zdemontować zderzak w Dacii Dokker należy, odkręcić nadkola następnie 4 śruby mocujące zderzak od góry 4 od dołu i po jednej z każdej strony pod lampami.


Kiedy mamy zderzak zdemontowany zabieramy się za montaż głośnika, jedna ekipa montuje głośnik, druga lampy w zderzaku. Głośnik montujemy w taki sposób, żeby nie utrudniał dostępu do silnika i osprzętu przy ewentualnej naprawie samochodu. Uważamy, żeby gumowe węże nie dotykały głośnika, bo przetrą się od drgań. Auto jest na gwarancji więc musimy uważać, żeby wszystko było wykonane zgodnie z zaleceniami dealera.


Mając odkręcony zderzak z łatwością przeprowadzamy kable zasilające z komory silnika do kabiny samochodu. Wszystkie kable prowadzone są w peszlach zabezpieczających przed przetarciami i uszkodzeniami mechanicznymi. Bez dodatkowego zabezpieczenia kabli, po czasie od wibracji przeciera się izolacja powodując zwarcia i uszkodzenia, które są ciężkie do zlokalizowania. Z doświadczenia wiemy, że im lepiej wykonany montaż tym mniej usterek.


Po przeprowadzeniu całej instalacji i podłączeniu zasilania do akumulatora, możemy zabrać się za podpinanie kabli do generatora. Wiązka składa się z 10 kabli, które idą z lampy, głośnika, lamp w zderzaku oraz akumulatora. Wszystkie zostają skrócone do jednej długości, a następnie zostają zarobione konektory. Podciągamy jeszcze dodatkowe zasilanie i możemy sprawdzić, czy wszystko działa.



Po sprawdzeniu możemy zabrać się za montaż zderzaka, generatora, chowanie kabli, zakładanie uszczelek i skręcanie plastików.




Samochód po montażu zostaje wyczyszczony i odstawiony na parking.


Poniżej krótki filmik.